Cum să te antrenezi corect pentru a crește forța și menține sănătatea


Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă adulților cu vârsta cuprinsă între 18 și 64 de ani să efectueze 75-150 de minute de activitate fizică de intensitate medie pe parcursul săptămânii. Experții recomandă, de asemenea, activități de întărire a mușchilor moderate/ intense, în funcție de condiția fizică a persoanei în cauză, prin antrenarea grupelor majore de mușchi de măcar două ori pe săptămână.

În plus, potrivit National Institutes of Health (NIH) din Statele Unite, antrenamentul de forță oferă numeroase beneficii pentru sanatate:

  • întărește mușchii
  • susține sănătatea oaselor
  • îmbunătățește metabolismul alimentar și reduce riscul de diabet
  • scade riscul de accident vascular cerebral și alte boli cronice
  • îmbunătățește stima de sine

Pentru a putea practica acest gen de antrenament, este nevoie inclusiv de un echipament adecvat, care să susțină executarea exercițiilor în mod corect, prevenind accidentările sau leziunile, care sa afecteze sănătatea.

Băncile de greutăți sunt piese versatile de echipamente de antrenament care pot susține o gamă largă de exerciții. Există mai multe opțiuni în ceea ce privește alegerea acestora. Spre exemplu, băncile adaptabile și reglabile permit oamenilor să efectueze diferite exerciții și să antreneze mai multe grupuri musculare. Cu toate acestea, aceste bănci costă de obicei mai mult decât opțiunile statice.

O persoană care intenționează să cumpere o bancă cântărită trebuie să ia în considerare nevoile de exercițiu și stilul de viață, spațiul disponibil pentru bancă, obiectivele de fitness și bugetul pe care este dispusă să îl aloce pentru un astfel de obiect. Compararea recenziilor clienților online poate ajuta la restrângerea numeroaselor opțiuni.

Informațiile de mai jos vizează ce ar trebui să aibă cumpărătorii în vedere înainte de a achiziționa băncile de greutăți.

Tipuri de bănci de greutăți

Băncile de greutăți sunt împărțite în patru categorii principale:

  • Bănci plate cu greutății: Suporta greutăți mari și sunt de obicei compacte. Nu au piese reglabile, ceea ce facilitează întreținerea. Cu toate acestea, ele nu permit schimbarea unghiurilor, limitând exercițiile pe care le poate efectua o persoană. Acestea sunt ideale pentru început și permit și realizarea altor tipuri de exerciții benefice pentru tonus precum abdomenele, dacă sunt folosite în acest scop.
  • Bănci de greutăți reglabile: Spătarele și scaunele reglabile permit utilizatorilor să-și întărească mușchii folosind diferite unghiuri, deci inclusiv exercițiile care pot fi realizate cu acestea au un grad mult mai mare de varietate. Cu toate acestea, având mai multe părți în mișcare, acestea sunt predispuse la uzură. Totuși, având în vedere beneficiile, dacă veți fi consecvent, investiția va merita pe deplin.
  • Bănci olimpice cu greutăți: Aceste bănci sunt dotate cu un sistem de rafturi pe mai multe niveluri pentru o repoziționare confortabilă și sigură. Un dezavantaj tipic este unghiurile lor fixe și dimensiunea mare. Deci, în cazul în care vă doriți un astfel de articol, asigurați-vă ca dispuneți de spațiul necesar.
  • Bănci de greutăți specializate: Aceste tipuri de echipamente urmăresc să vizeze anumite grupuri musculare, permițând mișcări precise și restricționând anumite mișcări. Exemple dintre acestea includ băncile abdominale.

Drept urmare, consumatorii ar trebui să ia în considerare modul în care doresc să-și folosească banca de greutăți atunci când o aleg. Într-o sală de fitness veți găsi cel mai adesea toate cele patru tipuri.

Ce criterii să aveți în seamă în alegerea băncii de greutăți?

Există mai mulți factori pe care amatorii de mișcare ar putea dori să îi ia în considerare înainte de a cumpăra o bancă de greutăți:

Tipul de corp: Cadrul băncii trebuie să se potrivească cu tipul de corp al persoanei pentru a asigura siguranță și stabilitate.

Preț: Tipurile mai robuste și cele cu caracteristici suplimentare sunt în general mai scumpe.

Configurare și depozitare: Oamenii ar trebui să ia în considerare timpul și ușurința instalării echipamentului. Unele tipuri vin cu roți sau sunt pliabile pentru depozitare ușoară.

Confort: Verificați calitatea tapițeriei și grosimea pernei pentru a asigura confort în timpul antrenamentului. O persoană ar trebui, de asemenea, să se asigure că banca se potrivește cu înălțimea lor.

Spațiu: Unele bănci de greutăți necesită mult spațiu. Dacă o persoană are spațiu limitat pentru a lucra, poate opta pentru o bancă compactă sau pliabilă.

Garanție: Consumatorii ar trebui să ia în considerare durata și acoperirea garanției echipamentului.

Capacitate maximă: Capacitatea de greutate ar trebui să acopere greutatea utilizatorului și sarcina maximă a greutății pe care intenționează să o folosească.

Nivelul de experiență: Un începător poate avea nevoie și experiență de antrenament diferite de cei cu experiență.

Obiective de fitness: echipamentul de care are nevoie o persoană depinde de obiectivele sale și de tipul de antrenament și exerciții de care are nevoie. O persoană ar trebui să ia în considerare și celelalte echipamente pe care le va folosi cu banca de greutăți.

Actualizări: Dacă o persoană caută o utilizare pe termen lung, poate opta pentru bănci actualizabile. Aceste tipuri permit oamenilor să adauge accesorii, cum ar fi suporturi și accesorii pentru extensie pentru picioare, care ajută la progresul antrenamentului în timp, de la începător la avansat.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close