Lansarea unui site este întotdeauna un motiv de bucurie, fiind o mică victorie după perioade lungi de muncă în ceea ce privește crearea și realizarea acestuia. Programarea, imaginile, conținutul text, video sau poză, tema, fiecare dintre aceste lucruri concură spre obținerea unui site, așa că așteptarea tuturor persoanelor implicate în acest proces, ulterior lansării, este ca site-ul să înceapă să primească trafic.
În multe cazuri însă, traficul organic se lasă așteptat, așa că poate fi nevoie de stabilirea unui plan cu ajutorul căruia traficul să înceapă să apară. Află, așadar, care sunt cele mai bune sfaturi pe care le poți pune în aplicare pentru a genera nivelul de trafic dorit pe site-ul tău.
Apelează la specialiști în domeniu pentru un audit SEO
Indiferent de tipul site-ului, fie că vorbim despre magazine online, de site-uri de prezentare sau despre bloguri, acestea vor avea nevoie de o optimizare corectă a conținutului. Pentru aceasta va fi necesar să lucrezi împreună cu o agenție de SEO care să te ajute să urmezi exact etapele de optimizare, iar un exemplu în acest sens este agenția Moloso.
Specialiștii de aici te pot ajuta să ai în vedere cele mai bune practici de optimizare și te pot ajuta în ceea ce privește implementarea soluțiilor SEO, având în vedere cele mai noi cerințe ale algoritmilor motoarelor de căutare. De aici vor deriva și celelalte aspecte care țin de optimizare, iar primul pas este realizarea unui audit.
Un audit reprezintă o radiografie a site-ului, pentru a fi evidențiate anumite probleme sau situații care necesită optimizare. În cadrul auditului sunt determinate cuvintele cheie relevante pentru business-ul analizat, dar și erorile care țin de indexare. Tot în cadrul auditului se face și analiza competiției, un aspect important al procesului de optimizare a site-urilor.
Alege cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta
Cuvintele cheie reprezintă sintagme cu relevanță pentru o anumită nișă sau afacere, care ajută atât în ceea ce privește optimizarea SEO, cât și în ceea ce privește demararea unor campanii de anunțuri Google Ads. Cuvintele cheie sunt de fapt baza pentru orice proces de dezvoltare a unui site, așadar, acestea vor trebui alese astfel încât să poți optimiza în totalitate site-ul și conținutul lui.
Creează conținut informativ și calitativ
Conținutul joacă un rol deosebit de important în procesul de optimizare. La nivel de conținut scris este necesar ca acesta să respecte idee de unicitate și valoare. Orice text al site-ului trebuie să fie construit astfel încât să fie informativ, pentru ca site-ul în sine să devină o sursă credibilă de informare.
Cerințele motoarelor de căutare pot fi neclare atunci când vine vorba despre anumite aspecte ce țin de optimizarea off-page, dar atunci când vine vorba despre content lucrurile au o direcție cât se poate de specifică. Este nevoie de conținut nou, valoros, care păstrează utilizatorul în site pentru o perioadă cât mai lungă de timp.
Analizează traficul din site-ul tău
Este nevoie să analizezi traficul folosind metode specifice de analiză, cum ar fi modulul Google Analytics, cu ajutorul căruia vei putea vedea traficul în timp real, dar și comportamentul utilizatorilor care navighează în site.
Valoarea ratei de respingere (bounce rate) poate fi un indicator deosebit de bun al traficului, deoarece poate sublinia anumite neajunsuri, cum ar fi conținutul care nu este calitativ sau neîndeplinirea nevoilor utilizatorilor care intră pe site-ul tău. În această situație, valoarea bounce rate va fi foarte mare, ceea ce înseamnă că utilizatorii petrec mult prea puțin timp pe site-ul tău.
De asemenea, unele dintre caracteristicile optimizării pot fi analizate și prin intermediul Google Search Console, acolo unde pot fi identificate erorile de indexare sau cuvintele cheie cele mai căutate în site-ul tău.
Analiza site-ului este foarte importantă deoarece aceste automatizări ale măsurării metricilor îți pot oferi un feedback real despre interacțiunea dintre utilizatori și platforma online. Poți vedea nivelul de trafic și poți implementa soluții potrivite pentru ca site-ul tău să înregistreze o creștere a numărului de vizitatori.
Postează cu regularitate
Recurența postărilor este un alt aspect pe care trebuie să îl ai în vedere atunci când vrei să obții o creștere a nivelului de trafic. Pentru a deveni o sursă importantă de informare, dar și o prezență credibilă în mediul online este necesar să ai în vedere postarea conținutului la intervale definite de timp.
Postările se referă nu doar la blog în sine ci și la rețele sociale, deoarece aceste canale nu ar trebui neglijate. Facebook și Instagram sunt în acest moment unele dintre cele mai bune căi prin care îți poți face cunoscute produsele sau serviciile, dar și un mod prin care poți crea engagement.
Fie că apelezi la o firmă specializată care să se ocupe de postările tale, fie că alegi să le definești în regie proprie, nu trebuie să uiți faptul că acestea sunt strâns relaționate de auditul specific și de profilul clientului.
Urmărește concurența
Urmărirea concurenței este o etapă de bază în optimizare, deoarece poți corela informații importante care te pot ajuta să înregistrezi o creștere la nivel de trafic. Poți implementa unele idei, poți analiza elementele pe care tu le-ai implementat în campaniile tale de optimizare versul ce anume aduce nou concurența, folosind analiza comparativă în ajutorul tău.
Experimentează!
Uneori poți alege chiar și să găsești soluții outside the box pentru a-ți promova afacerea și pentru a crește nivelul de trafic. Nu uita că în prezent accentul se pune pe branduri creative, transparente și cât mai umane, așa că ia în calcul structurarea ideilor care țin de brandul tău și experimentează diferite forme de a atrage clienții.
Lansarea unui site nu înseamnă în mod automat și performanțe ridicate ale acestuia la nivel de trafic. Traficul vine ca urmare a investițiilor în brand awareness, în campanii de promovare și în SEO realizat în mod corect, care să îi indice motorului de căutare că meriți să fii în topul rezultatelor.
Alege așadar să urmezi fiecare etapă a optimizării și nu uita să lucrezi alături de specialiști în domeniu, dacă vrei ca rezultatele tale în ceea ce privește optimizarea să determine creșterea numărului de utilizatori care îți vizitează site-ul sau magazinul online.