Trenul metropolitan – noul mijloc de transport în comun din județ? Acesta va avea stație și în Apahida

Trenul metropolitan este noul mijloc de transport în comun pe care autoritățile locale din Cluj-Napoca vor să îl introducă. Acesta ar urma să aibă stații pe următorul traseu: Nădășelu – Suceag – Baciu – Cluj gară – Cluj zona Clujana – Cluj pod IRA – Cluj aeroport – Apahida – Jucu – Răscruci.

Pentru a stabili primele date legate de proiect, city-managerul Gheorghe Șurubaru, fost director în cadrul CFR Infrastructură, s-a întâlnit cu reprezentanți ai Regionalei de Căi Ferate Cluj, în decursul săptămânii trecute, scrie Ziua de Cluj.

„Amplasamentul stațiilor ține de viziunea proiectantului. Trebuie ieșit la fața locului și stabilite. E clar că se vor folosi stațiile și haltele existente, la care se vor adăuga și puncte suplimentare. Ne gândim la o oprire la Clujana, unde oricum exista o haltă, dar cel mai dificil punct va fi cel de la aeroport, unde ar urma să fie nodul intermodal propus de aeroport. Acolo există o stație pe sensul de mers spre Apahida, mai trebuie făcută una și la întoarcere, care ar trebui legată cu un pod sau cu un pasaj subteran de aeroport”, a declarat Gheorghe Șurubaru, conform sursei citate.

De asemenea, se dorește ca opririle de pe traseul trenului metropolitan să fie corelate cu liniile de transport local operate de CTP, iar călătorii să aibă posibilitatea de a achiziționa un bilet unic.

Autoritățile locale iau în calcul înființarea unei companii care să opereze traseul feroviar metropolitan, întrucât nu se dorește ca acesta să fie gestionat de Compania de Transport Public.

„CFR și-a declarat din start intenția de a sprijini acest proiect. Am stabilit să ne pliem pe studiul de fezabilitate pe care îl fac ei acum, pentru dublarea și electrificarea liniei Cluj – Oradea. Am stabilit să includă și stațiile pentru transportul feroviar metropolitan. Pentru traseul Cluj – Răscruci ne dorim să ne pliem de asemenea pe vreun alt proiect al CFR. Când se ajunge la partea de finanțări, vom vedea cine va suporta costurile. Cel mai mult va costa cumpărarea automotoarelor și amenajarea punctelor de oprire. CFR va trebui să includă cursele metropolitane în graficul de circulație, dar vom face lucrurile pas cu pas”, a mai subliniat Gheorghe Șurubaru.

Distribuie articolul

Lasă un comentariu