Dacă în urmă cu un an autoritățile promiteau demararea proiectului privind construirea şoselei de legătură dintre centura Vâlcele – Apahida şi Autostrada A3 (tronsonul Turda – Gilău), nici în ziua de astăzi lucrurile nu s-au mișcat deloc.
În acest sens, zilele trecute, parlamentarul Alexandru Cordoș a solicitat informații Ministrului Transporturilor, Petru Sorin Buşe.
„Stimate domnule Ministru, vă rog să-mi răspundeţi care este stadiul proiectului de realizare a şoselei de legătură între DN1- E60 şi Autostrada Transilvania (A3), respectiv prelungirea centurii de ocolire Apahida-Vâlcele spre A3, şi a unui nod rutier în Tureni, judeţul Cluj”, a scris Cordoş în documentul adresat lui Bușe.
Proiectul reprezintă un interes major atât pentru locuitorii din zonă, cât și pentru autoritățile locale, deoarece, printre avantajele demarării acestuia se numără fluidizarea traficului şi creşterea potenţialului de dezvoltare economică a zonei.
Potrivit ziarulfaclia.ro, anul trecut, când se urmărea realizarea studiului de fezabilitate al acestui proiect, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj şi CNADNR, în parteneriat cu firma Maxi Design Construct (firma care a câștigat dreptul de realizare al studiului de fezabilitate), aveau în vedere două variante de traseu:
- una dintre variante ar urma să pornească din Mărtineşti spre A3, pe o distanţă de aproximativ 5 km;
- cealaltă ar urma să plece din DN1 (înainte de Tureni) cu viaduct de aprox. 400 m spre A3, pe o distanță de 4 km.
În cazul ambelor variante a fost prevăzută construirea a două sensuri giratorii de o parte şi de alta a autostrăzii şi un nod de intersecţie cu DN1.